5 Simple Techniques For چه چیزی باعث بیماری زونا می شود

Wiki Article

دو شاخصه شناسایی توهمات پارانوئید (۱) آمادگی ذهنی پذیرش سست‌ترین شواهد در حمایت از باورهای غیرواقعی و (۲) عدم توانایی در تشخیص شواهد و ادله مستحکمی است که افکار پارانوید را رد می‌کند.[۲]

احتمال ابتلا به اختلال سوء مصرف مواد و اختلال هراس در افراد مبتلا به پارانویا از موارد دیگر بیشتر بوده است.

افراد مبتلا به این اختلال به ندرت خودشان به دنبال درمان هستند. معمولاً اعضای خانواده، همکاران یا کارفرمایان، آنها را برای درمان به مراکز سلامت روان ارجاع می دهند.

چشم انداز (آینده) این اختلال شخصیت معمولاً به این بستگی دارد که فرد مبتلا مایل به پذیرش مشکل خود و متعهد به درمان است یا خیر.

به عنوان مثال، محققان شواهدی از زونا در سیستم گوارشی یافته‌اند که می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و شریان‌های مغز شود که ممکن است خطر سکته مغزی و جنون را افزایش دهد. ​

زونا می‌تواند باعث درد شدید شود، بنابراین ممکن است پزشک موارد زیر را هم تجویز کند:

بیماری زونا چیست؛ علائم، عوارض، روش‌های درمان و پیشگیری

در صورت درمان نشدن، پارانویا می تواند در توانایی فرد برای ایجاد و حفظ روابط و همچنین بیماری زونا خفیف توانایی وی در عملکرد اجتماعی و در موقعیت های کاری اختلال ایجاد کند.

به تعهد، وفاداری یا قابل اعتماد بودن دیگران شک می کنند. بر این باورند که دیگران از آنها سوء استفاده می کند یا آنها را فریب می دهند.

به‌علاوه، علائم آن می‌تواند در صورت، چشم، دهان و گوش هم ظاهر شود یا روی بعضی از اندام‌های داخلی تأثیر بگذارد.

پست هرپتیک نورالژیا (درد زونا تا مدت‌ها پس از برطرف شدن تاول‌ها ادامه می‌یابد)

یک واکسن متفاوت (واکسن هرپس زوستر) برای افراد بالای ۵۰ سال که سابقه‌ی آبله مرغان دارند و بنابراین حامل ویروس هستند، در دسترس است.

آتوسا در تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی: تحقیقات چه می گوید؟

اگر باردار هستید و آبله مرغان را تجربه کرده‌اید، شما و کودکتان در برابر هر کسی که مبتلا به آبله مرغان یا زونا است در امان هستید. اگر در زمان کودکی مبتلا به آبله مرغان شده باشید، می‌توانید در طول دوره بارداری به زونا دچار شوید.

Report this wiki page